Eerste Ontmoeting - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Tijn Kessel - WaarBenJij.nu Eerste Ontmoeting - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Tijn Kessel - WaarBenJij.nu

Eerste Ontmoeting

Blijf op de hoogte en volg Tijn

10 Juli 2017 | Nederland, Oirschot

Mijn reisverslag is niet zo denderend, mijn stage is namelijk niet in het buitenland! Vanwege mijn blessure (kruisband) heb ik mijn stage dicht bij mijn woning kunnen regelen waardoor ik niet ver hoef te reizen vanwege mijn blessure dus!

wekker gaat af om 8 uur, ik ga me klaarmaken voor de eerste stagedag. Comfortabele kleren aan maar er toch netjes bijlopen. Ik fiets om 9 uur weg bij mijn woning en ben 20 minuten onderweg. Ik kom aan bij mijn stage "ontmoetingscentrum Oirschot De Hoeve", mijn stagebegeleider heb ik al ontmoet nu nog de andere stagiaires begroeten. Ik heb met iedereen kennisgemaakt en we gaan nu gezamenlijk vergaderen over hoe de dag gaat verlopen. Eerst zetten de tafels en kopjes buiten klaar voor de mensen die om 10 uur komen, het is namelijk lekker weer vandaag! Er komen 21 mensen vandaag en we zijn met 5 begeleiders. om 10 uur komen de eerste mensen en stel mezelf voor voor de groep. Daarna begint het ochtend ritueel, Koffie drinken en met de mensen bijpraten! De mensen zijn gedementeerd of heel onstabiel waardoor je ze gezellig aan de praat moet houden.

Nadat we koffie gedronken hebben en gepraat beginnen de activiteiten die we voor de dag hebben vergaderd. Een groep mensen gaar yoga doen en ik ga met een groep een stuk wandelen om de conditie op peil te houden van de mensen. Ik begin al te wennen aan de verschillende type mensen in de groep waardoor ik goed kan opletten waar de aandacht heen moet. Na een uur gewandeld te hebben komen we terug op de Hoeve. De andere groep staat klaar om mee te gaan naar oisterwijk waar we gezamenlijk iets gaan drinken en eten. Er zijn veel onstabiele mensen bij waardoor ik flink moet meehelpen om rolstoelen en rotators in de auto te krijgen. We komen aan in oisterwijk en help mee met mensen uit de auto te krijgen en omgearmd naar onze bestemming te lopen.

als we aankomen op onze bestemming probeer ik met me collega's het zo goed mogelijk te regelen en te kijken wie bij wie het gezelligst zit. Ook proberen we te kijken naar waar de mensen het fijnste vinden om te zitten. Je moet goed kijken heb ik nu al door naar hoe de mensen zich gedragen en wat ze nodig hebben.

Heel gezellig was het, we vertrekken weer naar het ontmoetingscentrum. Hier schenken we te drinken voor de mensen in en zetten de muziek aan voor een gezamenlijke afsluiting. Op de eerste dag moet ik natuurlijk in het midden staan en de mensen begeleiden met sport en dans! Om 4 uur worden de mensen opgehaald en kunnen wij beginnen met opruimen!

De volgende dag begint hetzelfde alleen zullen er andere mensen komen en andere activiteiten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tijn

Actief sinds 09 Juli 2017
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 4035

Voorgaande reizen:

09 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: